• تاریخچه

  • شرکت گسترش فناوری‌های نوین در سال 1387 با نام شرکت گسترش فناوری‌های نوين كشاورز فعالیت خود را آغاز نمود و به‌عنوان بازوی فناوری اطلاعات بانک کشاورزی، طیف گسترده‌‏ای از فعالیت‏‌ها را در راستای رفع نیازهای بانک انجام داده است. در سال 1394 نام شرکت به گسترش فناوری‌های نوین تغییر یافت و دوره جدیدی شکل گرفت که با بومی‌‏سازی توسعه و نگهداری راهکار بانکداری متمرکز مهرگستر بانک کشاورزی، این شرکت توانست یکی از قدرتمندترین و منحصر‏به‏‌فردترین راهکارهای بانکداری متمرکز ایرانی را ایجاد کند و در ادامه با به‏‌روزرسانی و تقویت و تکمیل قابلیت‏‏‌های آن، مسیر رشد و تعالی بانکداری دیجیتال بانک کشاورزی و اکوسیستم صنعت بانکداری کشور را هموار سازد. علاوه‌بر راهکارهای بانکداری، شرکت گسترش فناوری‏‌های نوین و شرکت‏‌های زیرمجموعه آن در حوزه‏‌ها و عرصه‏‌های دیگر نیز افتخارآفرین بوده‌اند و با ارائه راهکارهای سازمانی، راهکارهای داده‌محور، راهکارهای مالی- کشاورزی و سایر راهکارهای مبتنی بر فناوری‌‏های دیجیتال؛ یکی از شرکت‌‏های مطرح در این عرصه‌‏ها بوده‌اند.

  • در یک نگاه

  • شرکت گسترش فناوری‌های نوین، سازمانی دانش‌محور، یادگیرنده، نوآور و آینده‌نگر است که هم‌پای تحولات حرفه‌ای در زمینه فعالیت‏‌های بانک، بیمه و بورس و در تعامل فعال با نهادهای داخلی و بین‌المللی، توسعه‌دهنده و مروج سیستم‏‌ها و راهکارهای فناوری اطلاعات است. تأمین محصولات و خدماتIT با محوریت بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری کشور و منطقه با بهره‌گیری از روزآمدترین فناوری‌ها و همچنین ارتقاء مستمر رتبه در زمینه ارائه خدمات و تولید محصولات، مأموریت اصلی شرکت است.

    شرکت گسترش فناوری‌های نوین با پوشش کامل کلیه حوزه‌‏های تخصصی ICT، دارای تجربیات ارزشمند در زمینه ارائه و تولید نرم‌افزارهای ویژه صنایع مالی از جمله نظام بانکی و بیمه‌ای است. از جمله مزایای خاص محصولات شرکت می‏‌توان به انعطاف‌پذیری آن مطابق با نیازهای سازمان‏‌ها و بانک‌‏ها اشاره کرد. بسیاری از تولیدات ما به سفارش سازمان‏‌ها و بانک‌‏های مختلف انجام شده است؛ اما به‌دلیل استفاده از آخرین فناوری‌‏ها در محیط‏‌های متفاوت قابل بهره‌برداری بوده و امکان تطابق آن با نیازهای مشتری به سادگی قابل انجام است.

    همچنین، ما تنها شرکت دارای سیستم بانکی متمرکز بین‌المللی استاندارد بومی‌شده هستیم که این موضوع به‌عنوان مزیت رقابتی ویژه این شرکت مطرح است. البته با توجه به اینکه این سیستم در یکی از بزرگترین بانک‏‌های دولتی در حال بهره‌برداری است، می‌‏تواند فصل تمایز ما در میان سایرین فعالان این حوزه نیز باشد.

    شرکت گسترش فناوری‌‏های نوین، توسعه و نگهداشت سامانه‏‌های اصلی و زیرساخت‌‏های داده‏ای، ارتباطی و پردازشی بانک کشاورزی را بر عهده دارد و همچنین از طریق ایجاد درگاه‌‏های نوآوری، مقدمات ورود فناوری‌‏های نوآورانه به اکوسیستم بانک کشاورزی را فراهم می‏‌آورد. علاوه‌براین در صنعت پرداخت، شرکت گسترش فناوری‌های نوین یکی از سهام‌داران اصلی شرکت آسان‌پرداخت پرشین (آپ) است. شرکت ایران‌سولار نیز که ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌‏ای و هوش مکانی است، یکی از شرکت‌های تابعه گسترش فناوری‌های نوین است.

  • ظرفیت‌‏‏ها و توانمندی‏‌ها

  • o در اختیار داشتن بیش از 500 نیروی متخصص حوزه مالی و فناوری اطلاعات

    o ارائه راهکارهای جامع بانکداری دیجیتال و پوشش کلیه نیازهای ICT مشتریان

    o دارای دفاتر نمایندگی در سراسر کشور

    o توسعه داخلی فناوری اصلی (کوربانکینگ) در شرکت

    o فعالیت به‌‏عنوان یکی از زیرمجموعه‌‏‏‏های یکی از بانک‌‏‏های بزرگ کشور (بانک کشاورزی)

    o تسلط بر نیازمندی‏‌های اکوسیستم حوزه مالی کشاورزی

    o برخورداری از زیرساخت‌‏‏ها و تجهیزات در مقیاس و شکل مناسب

    o توانایی و سابقه چشم‌گیر در طراحی، توسعه و به‌روزرسانی سامانه‏‏‌ها و محصولات مالی و کشاورزی