به پشتوانه برخورداری از تجارب حرفهای 160 نفر کارشناس پشتیبانی IT که در قالب 34 دفتر نمایندگی در استانهای سراسر کشور و ستاد مرکزی فعالیت مینمایند؛ مأموریتهای اصلی این واحد در 4 شاخه کلی به شرح ذیل دستهبندی میشوند:
- نصب، راهاندازی و پشتیبانی سختافزاری و نرمافزاری کلیه تجهیزات رده کوچک (PC)، رده متوسط (Server) و تجهیزات وابسته آنها
- نصب، راهاندازی و پشتیبانی سختافزاری و نرمافزاری کلیه تجهیزات بانکی
- نصب، راهاندازی و پشتیبانی تجهیزات زیرساختی اتاقهای سرور و شبکههای ارتباطی
- ارائه مشاوره و آموزشهای مرتبط با حوزههای فناوری اطلاعات و ارتباطات
بدینترتیب میتوان فرایندهای اصلی انجام کار توسط کارشناسان IT ستاد و دفاتر نمایندگی استانهای این واحد را به شرح زیر دستهبندی نمود:
- نصب، راهاندازی و پشتیبانی تجهیزات سختافزاری رده کوچک (PC) و تجهیزات وابسته
- نصب، راهاندازی و پشتیبانی تجهیزات سختافزاری رده متوسط (Server) و تجهیزات وابسته
- نصب، راهاندازی و پشتیبانی تجهیزات زیرساختی شبکه LAN و اتاق سرورها
- نصب، راهاندازی و پشتیبانی نرمافزارهای مورد استفاده در پایانههای کاری
- نصب، راهاندازی و پشتیبانی نرمافزارهای سیستمی مورد استفاده در سرورها
- پیکربندی، راهاندازی، نگهداشت و پشتیبانی انواع شبکههای ارتباطی
- پشتیبانی پایگاههای داده، ذخیرهسازی و پشتیبانگیری از دادهها
- پشتیبانی سرویسهای ارتباطی سازمانی
- نصب، راهاندازی و پشتیبانی سیستم نظارت تصویری
- خدمات مشاورهای، آموزش و توانمندسازی کارکنان در حوزههای فناوری اطلاعات بهخصوص تجهیزات بانکی