به پشتوانه برخورداری از تجارب حرفه‌ای 160 نفر کارشناس پشتیبانی IT که در قالب 34 دفتر نمایندگی در استان‌های سراسر کشور و ستاد مرکزی فعالیت می‌نمایند؛ مأموریت‌های اصلی این واحد در 4 شاخه کلی به شرح ذیل دسته‌بندی می‌شوند:

  • نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کلیه تجهیزات رده کوچک (PC)، رده متوسط (Server) و تجهیزات وابسته آنها
  • نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کلیه تجهیزات بانکی
  • نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی تجهیزات زیرساختی اتاق‌های سرور و شبکه‌های ارتباطی
  • ارائه مشاوره و آموزش‌های مرتبط با حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات

بدین‌ترتیب می‌توان فرایندهای اصلی انجام کار توسط کارشناسان IT ستاد و دفاتر نمایندگی استان‌های این واحد را به شرح زیر دسته‌بندی نمود:

  • نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی تجهیزات سخت‌افزاری رده کوچک (PC) و تجهیزات وابسته
  • نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی تجهیزات سخت‌افزاری رده متوسط (Server) و تجهیزات وابسته
  • نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی تجهیزات زیرساختی شبکه LAN و اتاق سرورها
  • نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی نرم‌افزارهای مورد استفاده در پایانه‌های کاری
  • نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی نرم‌افزارهای سیستمی مورد استفاده در سرورها
  • پیکربندی، راه‌اندازی، نگهداشت و پشتیبانی انواع شبکه‌های ارتباطی
  • پشتیبانی پایگاه‌های داده، ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری از داده‌ها
  • پشتیبانی سرویس‌های ارتباطی سازمانی
  • نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی سیستم نظارت تصویری
  • خدمات مشاوره‌ای، آموزش و توانمندسازی کارکنان در حوزه‌های فناوری اطلاعات به‌خصوص تجهیزات بانکی