شنبه 08 اردیبهشت 1403

ارائه مدیرعامل شرکت گسترش فناوری‌های نوین در پنل تخصصی نُهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

  • 22 اسفند 1401
  • 08:02
  • 0 دیدگاه
  • 340 بازدید
  • Article Rating
ارائه مدیرعامل شرکت گسترش فناوری‌های نوین در پنل تخصصی نُهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت
شرکت گسترش فناوری‏‌های نوین؛ مصمم در مسیر رشد و تعالی

آقای دکتر مصطفی امینی، مدیرعامل محترم شرکت گسترش فناوری‌های نوین، در پنل تخصصی «نُهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت» با موضوع «زیست‏‌بوم بانکداری دیجیتال و ارزش‌‏آفرینی»، ‏‏مباحثی را با عنوان «همگرایی دیجیتال میان فناوری‏‌های مالی و غیرمالی در اکوسیستم اقتصاد دیجیتال» به حاضران ارائه دادند و پس از آن در یک پنل تخصصی، چالش‏‏‌ها و موضوعات همگرایی اکوسیستم‏‏‌ها بحث و بررسی شد.

در ابتدای پنل، آقای دکتر مصطفی امینی مطالبی با موضوع «همگرایی دیجیتال میان فناوری‏‌های مالی و غیرمالی در اکوسیستم اقتصاد دیجیتال» برای حاضران ارائه دادند و در آن همگرایی صنایع مختلف مالی با یکدیگر (Digital BFSI)، همگرایی صنعت مالی با صنعت مخابرات (تلکوبانک‌‏ها) و همگرایی صنعت مالی با صنعت کشاورزی را بررسی کردند و بیان داشتند که هم‏‌خلقی ارزش، نقش محوری را در همه این همگرایی‏‏‌ها دارد و فناوری‌‏‏های دیجیتال بستر این هم‌‏خلقی‏‏‌ها و همگرایی‌‏ها را فراهم می‏‏کنند و به بیان دیگر عصر حاضر، عصر همگرایی دیجیتال صنایع است.

در ادامه پنل زیست‌بوم بانکداری دیجیتال با نگاه به ارزش‌آفرینی در این حوزه، شرکت‌کنندگان، رشد کُند زیست‏‌بوم بانکداری دیجیتال را ناشی از آماده نبودن فرهنگی بازیگران، فقدان مدل‏‌های کسب‌وکاری مناسب برای اکوسیستم‏‌ها، فقدان رگولاتوری میان‌صنعتی و فراصنعتی و مسائلی از این‌دست دانستند. شرکت‌کنندگان، شکل نگرفتن زیست‌بوم بانکداری دیجیتال را صرفاً ناشی از ضعف بانک‌ها ندانستند و از دیدگاه آن‌ها استارت‌اپ‌های حوزه بانکی نیز با توجه به بلوغ پایین در مدل همکاری با بانک‌ها، بخشی از مشکلات و کُندی‌های این حوزه را به‌وجود آورده‏‌اند.

در این پنل آقایان حامد قنادپور (مدیرعامل شرکت تارا و رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباط فردا)، امید ترابی (مدیرعامل شرکت دیار و عضو هیأت مدیره شرکت توسن)، فرهاد اینالویی (معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین)، محمد صادقی (مدیرعامل شرکت بهسازان ملت) هم حضور داشتند و به بیان نظرات و دیدگاه خود پرداختند.

دکتر امینی، در پایان این نشست اظهار داشتند: «دلیلی که بازیگران تمایل دارند با وجود ضرر و زیان فعلی، وارد این صنعت شوند، نگاه به آینده است؛ زیرا در سمت تقاضا و مصرف، تمایل وجود دارد». ایشان با بیان اینکه بانک‌ها تمایل دارند اکوسیستم را خودشان ایجاد کنند، ادامه دادند: «هزینه ریزش مشتریان در بخش بانکداری شرکتی با بانکداری خُرد قابل مقایسه نیست. همچنین باید قبول کنیم که سطح بلوغ بانک‌ها در برنامه‌ریزی رشد پیدا کرده است».

خیرالنسا همتی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.